Więcej informacji
.550" podniesienie zaworu. IOG = napęd na przekładnię zewnętrzną z wewnętrznymi i zewnętrznymi kołami. Kompletne zestaw z osprzętem montażowym; łożyskami i uszczelką. Moment obrotowy do montażu w standardowych motocyklach turystycznych 96". Najmocniejszy wałek rozrządu od biegu jałowego do 4000 obr./min dla silników od 96" do 106". Nie zaleca się dla sprężania 10:1 lub wyższego. System napędu na przekładnię jest rzeczywiście rewolucyjny i znacznie bardziej niezawodny. Szczególnie w zastosowaniach o dużym udźwigu/wydajności; w porównaniu z fabrycznym napędem łańcuchowym. Wałek napędzany przekładnią zębatą jest silniejszy i nie sprawia żadnych problemów mechanicznych związanych z fabrycznymi wałkami napędzanymi łańcuchem. Zestaw napędu zębatkowego S&S zwiększy dokładność czasowania zaworów; a tym samym moc; eliminując luz łańcucha czasowania i luźne koła zębate wałka rozrządu typowe dla fabrycznych podzespołów. Jedyną wadą napędu zębatkowego jest możliwość wystąpienia lekkiego wzrostu hałasu mechanicznego; dlatego fabryka używa łańcucha. Nie ma to żadnych innych mechanizmów. Ponieważ prowadnice łańcucha i napinacz są wyeliminowane, nie ma już możliwości uszkodzenia tych części i innych elementów silnika. Zestaw napędu zębatkowego S&S odwraca kierunek obrotu tylnego wałka; zapewniając dodatkowe przejście między płatami wałka. W rezultacie, większe podnoszenia wałków są możliwe dzięki zębatkowym wałkom napędzanym S&S. Uwaga: Z wyjątkiem wałków 475G i 510G, wymagane są regulowane popychacze (takie jak MCS 503573) do skompensowania mniejszego okręgu podstawy wałka rozrządu. Uwaga: Materiał może wymagać usunięcia f'