Rozrząd w silniku Harley-Davidson to kluczowy element układu mechanicznego, który odpowiada za synchronizację pracy zaworów z ruchem tłoków w silniku spalinowym. W silnikach Harley-Davidson rozrząd jest zazwyczaj napędzany za pomocą łańcucha, zębatki lub paska, zależnie od modelu i konstrukcji silnika.
W przypadku najpopularniejszych silnikó...
Rozrząd w silniku Harley-Davidson to kluczowy element układu mechanicznego, który odpowiada za synchronizację pracy zaworów z ruchem tłoków w silniku spalinowym. W silnikach Harley-Davidson rozrząd jest zazwyczaj napędzany za pomocą łańcucha, zębatki lub paska, zależnie od modelu i konstrukcji silnika.
W przypadku najpopularniejszych silników V-twin, jak w modelach takich jak Sportster, Dyna, Softail czy Touring, stosuje się system rozrządu, który obejmuje:
Silniki w motocyklach Harley-Davidson często mają konfigurację dwóch wałków rozrządu (zwykle dla każdego cylindra osobny wałek), które sterują zaworami ssącymi i wydechowymi. Popularnym układem w silnikach Harley-Davidson jest układ OHV (Overhead Valve), który jest prostszy niż np. DOHC (Double Overhead Camshaft), ale zapewnia odpowiednią moc i moment obrotowy charakterystyczny dla tych motocykli.
Jeśli potrzebujesz informacji o konkretnym modelu silnika Harley-Davidson i jego rozrządzie, daj znać!