ROZRZĄD

Rozrząd w silniku Harley-Davidson to kluczowy element układu mechanicznego, który odpowiada za synchronizację pracy zaworów z ruchem tłoków w silniku spalinowym. W silnikach Harley-Davidson rozrząd jest zazwyczaj napędzany za pomocą łańcucha, zębatki lub paska, zależnie od modelu i konstrukcji silnika.

W przypadku najpopularniejszych silnikó...

Rozrząd w silniku Harley-Davidson to kluczowy element układu mechanicznego, który odpowiada za synchronizację pracy zaworów z ruchem tłoków w silniku spalinowym. W silnikach Harley-Davidson rozrząd jest zazwyczaj napędzany za pomocą łańcucha, zębatki lub paska, zależnie od modelu i konstrukcji silnika.

W przypadku najpopularniejszych silników V-twin, jak w modelach takich jak Sportster, Dyna, Softail czy Touring, stosuje się system rozrządu, który obejmuje:

  1. Wałki rozrządu – są to elementy, które kontrolują otwieranie i zamykanie zaworów w odpowiednich momentach cyklu pracy silnika.
  2. Sprzęgło wałka rozrządu – łączy wałki rozrządu z napędem, który może być realizowany za pomocą łańcucha lub zębatki.
  3. Zawory – elementy, które pozwalają na wlot mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindra oraz wydalanie spalin.
  4. Napęd rozrządu – w silnikach Harley-Davidson najczęściej stosuje się napęd łańcuchowy, rzadziej napęd za pomocą paska.

Silniki w motocyklach Harley-Davidson często mają konfigurację dwóch wałków rozrządu (zwykle dla każdego cylindra osobny wałek), które sterują zaworami ssącymi i wydechowymi. Popularnym układem w silnikach Harley-Davidson jest układ OHV (Overhead Valve), który jest prostszy niż np. DOHC (Double Overhead Camshaft), ale zapewnia odpowiednią moc i moment obrotowy charakterystyczny dla tych motocykli.

Jeśli potrzebujesz informacji o konkretnym modelu silnika Harley-Davidson i jego rozrządzie, daj znać!

Więcej

ROZRZĄD  Jest 727 produktów.

na stronę
Pokazuje 1 - 48 z 727 elementów
Pokazuje 1 - 48 z 727 elementów