Więcej informacji
.640" podniesienie zaworu. IG = zestaw napędu przekładniowego z zainstalowanymi wewnętrznymi zębatkami. Zestaw zewnętrznych kół zębatych jest wymagany; jeśli nie jest dostępny, można go zamówić osobno jako 531265. 95"-up z CR od 10,5:1 do 11,5:1 (standardowy w silnikach S&S 124"). System napędu zębatkowego jest rzeczywiście rewolucyjną i o wiele bardziej niezawodną konstrukcją. Szczególnie w zastosowaniach o wysokim podniesieniu/wydajności; w porównaniu z oryginalnym designem napędu łańcuchowego. Wałek rozrządu napędzany zębatkami jest silniejszy i nie będzie powodował żadnych problemów mechanicznych związanych z oryginalnymi wałkami napędzanymi łańcuchem. Zestaw napędu zębatkowego S&S zwiększy dokładność czasowania zaworów; a co za tym idzie moc; eliminując luz łańcucha czasowania i luźno dopasowane oryginalne zębatki wału rozrządu. Jedyną wadą napędu zębatkowego jest to, że może pojawić się lekkie zwiększenie hałasu mechanicznego; dlatego oryginalne podzespoły używają łańcucha. Nie ma to żadnych innych mechanicznych zalet. Ponieważ prowadnice łańcucha i naciągacz są wyeliminowane, nie ma już możliwości awarii tych części i uszkodzenia innych podzespołów silnika. Zestaw napędu zębatkowego S&S odwraca kierunek obrotu tylnego wału rozrządu, zapewniając dodatkową przestrzeń roboczą między płatami wałka rozrządu. W rezultacie, z wykorzystaniem wałków rozrządu napędzanych zębatkami S&S są możliwe większe podnoszenia wałków rozrządu. Nota: Za wyjątkiem wałków 475G i 510G, wymagane są regulowane pręty popychaczy (np. MCS 503573), aby skompensować mniejszy okrąg podstawowy wałka rozrządu tych wałków. Nota: Zestaw wsparcia montażu napędu zębatkowego S&S (MCS 503566) można zamówić osobno.'