Więcej informacji
.625" podniesienie zaworu. IG = zestaw napędowy z przekładnią z zainstalowanymi wewnętrznymi kołami tylko. Do zestawu wymagany jest zewnętrzny zestaw kół napędowych; jeśli nie jest dostępny, można go zamówić osobno jako 531265. Silniki 95"-up z CR od 10.0:1 do 10.8:1. System napędu z przekładnią jest rzeczywiście rewolucyjną, inną i znacznie bardziej niezawodną konstrukcją. Szczególnie w zastosowaniach o dużej mocy/podniesieniu zaworu; w porównaniu z fabrycznym łańcuchowym systemem napędowym. Wałek rozrządu napędzany za pomocą przekładni jest mocniejszy i nie powoduje żadnych problemów mechanicznych związanych z fabrycznymi wałkami napędzanymi łańcuchem. Zestaw napędu z przekładnią S&S zwiększa dokładność synchronizacji zaworów; a co za tym idzie moc; eliminując luz łańcucha czasowania i luźno dopasowane fabryczne koła wału rozrządu. Jedynym minusem napędu z przekładnią jest to, że może się pojawić lekki wzrost hałasu mechanicznego; dlatego fabryka używa łańcucha. Nie ma to żadnych innych mechanicznych zalet. Ponieważ prowadnice łańcucha i naciągacz są wyeliminowane, nie ma już możliwości awarii tych części i uszkodzenia innych elementów silnika. Zestaw napędu z przekładnią S&S odwraca kierunek obrotu tylnego wałka rozrządu; co zapewnia dodatkową przestrzeń roboczą między płatami wałka rozrządu. W rezultacie, z zestawem wałków napędzanych z przekładnią S&S możliwe są większe podnoszenia wałków. Uwaga: z wyjątkiem wałków 475G i 510G, wymagane są regulowane pręty popychacza (np. MCS 503573), aby skompensować mniejszą podstawę koła wałka tych wałków. Uwaga: zestaw wspierający instalację napędu z przekładnią S&S (MCS 503566) można zamówić osobno, jeśli jest to wymagane. Zestaw zawiera