Więcej informacji
640-calowy skok zaworu. IOG = napęd za pomocą kół zębatych z przekładniami wewnętrznymi i zewnętrznymi. Kompletne zestaw z elementami montażowymi; łożyskami i uszczelką. Silniki o pojemności 95 cali i więcej z stopniem sprężania od 10,5:1 do 11,5:1 (standard w silnikach S&S o pojemności 124 cali). System napędu zębatkowego jest rewolucyjnie inny i znacznie bardziej niezawodny. Szczególnie w zastosowaniach wysokiego podnoszenia/wydajności; w porównaniu z oryginalnym łańcuchowym układem napędowym. Wałek rozrządu napędzany zębatkami jest silniejszy i nie spowoduje żadnych problemów mechanicznych związanych z oryginalnymi wałkami rozrządu napędzanymi łańcuchem. Zestaw napędu zębatkowego S&S zwiększy dokładność czasowania zaworów; a co za tym idzie moc silnika; eliminując luz łańcucha rozrządu oraz luźno dopasowane oryginalne koła zębate wałka rozrządu. Jedyną wadą napędu zębatkowego jest to, że może wystąpić lekkie zwiększenie hałasu mechanicznego; dlatego oryginalnie stosowany jest łańcuch. Nie ma to żadnych innych mechanicznych zalet. Ponieważ prowadnice łańcucha i naciągacz są wyeliminowane, nie ma już możliwości ich uszkodzenia i uszkodzenia innych części silnika. Zestaw napędu zębatkowego S&S odwraca kierunek obrotu tylnego wałka rozrządu, zapewniając dodatkową przestrzeń roboczą między płatami wałków rozrządu. W rezultacie, wyższe podnoszenia wałków rozrządu są możliwe dzięki zębatkowym wałkom rozrządu S&S. Uwaga: z wyjątkiem wałków 475G i 510G, do kompensacji mniejszej podstawy tarczy wałka rozrządu tych wałków wymagane są regulowane pręty popychaczy (jak MCS 503573). Uwaga: W niektórych przypadkach może być konieczne usunięcie materiału z wewnętrznej powierzchni oryginalnej pokrywy zębatej przed montażem zestawu napędu zębatkowego S&S.