Więcej informacji
.570" podniesienie zaworu. IOG = rozrządy z napędem zębatkowym z przekładniami wewnętrznymi i zewnętrznymi. Kompletne zestaw z elementami montażowymi; łożyskami i uszczelką. Montaż 88" do 103" z CR 9:1 do 10:1. Zwiększenie mocy w zakresie obrotów 3200-5700 RPM. System napędu zębatkowego jest w rzeczywistości rewolucyjnie inny i znacznie bardziej niezawodny w budowie. Szczególnie w zastosowaniach o dużej wysokości podnoszenia/wydajności; w porównaniu z fabrycznym designem łańcuchowym. Wałek rozrządu z napędem zębatkowym jest silniejszy i nie będzie powodował żadnych problemów mechanicznych związanych z fabrycznymi wałkami rozrządu napędzanymi łańcuchem. Zestaw napędu zębatkowego S&S zwiększy dokładność czasowania zaworów; a tym samym moc silnika; eliminując luz łańcucha czasu i luźno dopasowane fabryczne koła rozrządu. Jedynym minusem napędu zębatkowego jest to, że może wystąpić lekkie zwiększenie hałasu mechanicznego; dlatego fabryka używa łańcucha. Nie ma to jednak żadnych innych mechanizmów zalet. Ponieważ prowadnice łańcucha i napinacz są wyeliminowane, nie ma już możliwości awarii tych części i uszkodzenia innych części silnika. Zestaw napędu zębatkowego S&S odwraca kierunek obrotu tylnego wałka rozrządu, zapewniając dodatkowe swobodne przejście między płatami wałka rozrządu. W rezultacie, z zębatkowymi wałkami napędzanymi S&S są możliwe większe podnoszenia wałków rozrządu. Uwaga: z wyjątkiem wałków 475G i 510G, wymagane są regulowane pręty popychaczy (takie jak MCS 503573), aby skompensować mniejszy okrąg bazowy wałka rozrządu. Uwaga: Może być konieczne usunięcie materiału z wewnętrznej powierzchni osłony zębatej OEM przed instalacją.