Więcej informacji
.510" podnoszenie zaworu. IOG = wałki napędowe z przekładnią z wewnętrznymi i zewnętrznymi kołami zębatymi. Kompletne zestaw z hardwarem instalacyjnym; łożyska i uszczelka. Montaż 88" do 95" z CR do 9.7:1 (głowice nieuszkodzone) 3000-5500 obr./min. System napędu z przekładnią jest rzeczywiście rewolucyjną i znacznie bardziej niezawodną konstrukcją. Szczególnie w zastosowaniach z dużym podnoszeniem/wydajnością; w porównaniu z oryginalnym układem łańcuchowym. Wałek napędzany przekładnią jest silniejszy i nie sprawi żadnych problemów mechanicznych związanych z oryginalnymi wałkami napędzanymi łańcuchem. Zestaw napędu z przekładnią S&S zwiększy dokładność czasowania zaworów; a tym samym moc silnika; eliminując luz łańcucha czasowania i luźne oryginalne koła zębate wałków. Jedynym minusem napędu z przekładnią jest to, że może się pojawić lekkie zwiększenie hałasu mechanicznego; dlatego OEM używa łańcucha. Nie ma on żadnych innych mechanicznych zalet. Ponieważ prowadnice łańcucha i naciągacz są usuwane, nie ma już możliwości uszkodzenia tych części i innych części silnika. Zestaw napędu z przekładnią S&S odwraca kierunek obrotów tylnego wałka; zapewniając dodatkowe luzy robocze między płatami wałków. W rezultacie; wyższe podnoszenia wałków są możliwe dzięki wałkom napędzanym z przekładnią S&S. Nota: Za wyjątkiem wałków 475G i 510G; wymagane są regulowane drążki popychaczy (jak MCS 503573) do zrekompensowania mniejszej podstawowej koła wałka tych wałków. Nota: Może być konieczne usunięcie materiału z wewnętrznej powierzchni osłony oryginalnych kół zębatych przed instalacją.