Więcej informacji
510." podniesienie zaworu. IOG = napędy zębate z wewnętrznymi i zewnętrznymi kołami zębatymi. Kompletne zestaw z elementami montażowymi; łożyska i uszczelka. Montaż 88" do 95" z do 9,7:1 CR (głowice nieportowane) 3000-5500 obr./min. System napędu zębatkowego jest w istocie rewolucyjny, inny i znacznie bardziej niezawodny w konstrukcji. Szczególnie w zastosowaniach wysokiego podniesienia/wydajności; w porównaniu z oryginalnym łańcuchowym projektem. Wałek rozrządu napędzany zębatkami jest silniejszy i nie spowoduje żadnych problemów mechanicznych związanych z oryginalnymi wałkami rozrządu napędzanymi łańcuchem. Zestaw napędu zębatek S&S zwiększy dokładność czasowania zaworu; a tym samym moc; poprzez eliminację luzu łańcucha czasowania i luźno dopasowanych oryginalnych kół zębatych wałka rozrządu. Jedyną wadą napędu zębatek jest to, że możesz odczuć lekki wzrost dźwięku mechanicznego; dlatego OEM używa łańcucha. Nie ma to żadnych innych mechanicznych zalet. Ponieważ prowadnice łańcucha i naciągacz są usunięte, nie ma już możliwości, aby te części uległy awarii i uszkodziły inne części silnika. Zestaw napędu zębatek S&S odwraca kierunek obrotu tylnego wałka rozrządu; zapewniając dodatkowe swobodne działanie między płatami wałka rozrządu. W rezultacie, wyższe podnoszenia wałków rozrządu są możliwe dzięki zębatkowym wałkom rozrządu S&S. Uwaga: Z wyjątkiem wałków 475G i 510G; wymagane są regulowane popychacze (jak MCS 503573), aby zrekompensować mniejszy pierścień podstawy wałka rozrządu tych wałków. Uwaga: Może być konieczne usunięcie materiału z wewnętrznej powierzchni osłony zębatek OEM przed jej instalacją.