Podkategorie
Tłoki Harley-Davidson to kluczowy element silnika motocykli tej legendarnej marki, który zapewnia optymalną wydajność oraz moc. Wykonane z wysokiej jakości materiałów, takich jak stop aluminium, tłoki są zaprojektowane tak, by wytrzymywały ekstremalne warunki pracy, jednocześnie zapewniając płynność działania i długowieczność. Są dostępne w różnych wariantach, dopasowanych do różnych modeli motocykli Harley-Davidson, umożliwiając modyfikację silników, poprawę osiągów i dostosowanie motocykla do indywidualnych potrzeb. Tłoki te są precyzyjnie dopasowane do reszty podzespołów silnika, co gwarantuje optymalną kompresję i osiągi.
Zawory popychacze (lub popychacze zaworów) w silnikach Harley-Davidson są istotnym elementem układu rozrządu, który odpowiada za otwieranie i zamykanie zaworów w cyklu pracy silnika. Ich głównym zadaniem jest przekazywanie ruchu z wałka rozrządu do zaworów, co pozwala na kontrolowanie przepływu mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindra oraz wydmuchiwanie spalin. W motocyklach Harley-Davidson, szczególnie w silnikach V-Twin, popychacze zaworów są zaprojektowane w sposób, który zapewnia ich wysoką wytrzymałość i niezawodność, ponieważ silniki te są narażone na intensywną eksploatację.
Zawory popychacze mogą przybierać różne formy w zależności od konstrukcji silnika. W starszych modelach Harley-Davidson stosowano popychacze hydrauliczne, które dostosowują się do luzów zaworowych, co zwiększa komfort pracy silnika. W nowszych silnikach często stosowane są popychacze mechaniczne lub takie z elektronicznymi systemami sterowania.
Rozrząd w silniku Harley-Davidson to kluczowy element układu mechanicznego, który odpowiada za synchronizację pracy zaworów z ruchem tłoków w silniku spalinowym. W silnikach Harley-Davidson rozrząd jest zazwyczaj napędzany za pomocą łańcucha, zębatki lub paska, zależnie od modelu i konstrukcji silnika.
W przypadku najpopularniejszych silników V-twin, jak w modelach takich jak Sportster, Dyna, Softail czy Touring, stosuje się system rozrządu, który obejmuje:
Silniki w motocyklach Harley-Davidson często mają konfigurację dwóch wałków rozrządu (zwykle dla każdego cylindra osobny wałek), które sterują zaworami ssącymi i wydechowymi. Popularnym układem w silnikach Harley-Davidson jest układ OHV (Overhead Valve), który jest prostszy niż np. DOHC (Double Overhead Camshaft), ale zapewnia odpowiednią moc i moment obrotowy charakterystyczny dla tych motocykli.
Jeśli potrzebujesz informacji o konkretnym modelu silnika Harley-Davidson i jego rozrządzie, daj znać!
Wał korbowy w silniku Harley-Davidson jest kluczowym elementem mechanizmu napędowego, który przekształca energię powstałą w wyniku spalania paliwa na ruch obrotowy. W motocyklach tej marki, wał korbowy jest częścią układu silnikowego, który często różni się od tych w innych pojazdach motocyklowych, zarówno pod względem konstrukcji, jak i parametrów.
Budowa: W silnikach Harley-Davidson wał korbowy jest zazwyczaj wykonany ze stali lub innych materiałów odpornych na duże obciążenia. Może być jednoczęściowy lub wieloczęściowy, w zależności od konstrukcji silnika. Wał korbowy jest odpowiedzialny za połączenie tłoków z wałem głównym, co pozwala na przekazywanie siły generowanej podczas pracy silnika na mechanizm napędowy.
Typy silników: Harley-Davidson stosuje różne typy silników w swoich motocyklach, w tym popularne silniki V-Twin. Wał korbowy w takich silnikach często jest konstrukcyjnie dopasowany do charakterystyki "V", co wpływa na równowagę i dynamikę pracy silnika.
Obciążenia: Wał korbowy w silnikach Harley-Davidson jest projektowany z myślą o dużych obciążeniach i wysokich momentach obrotowych. Wysoka jakość materiałów i precyzyjna obróbka gwarantują długowieczność i odporność na przeciążenia.
Blok silnika: Blok silnika w motocyklach Harley-Davidson jest zaprojektowany tak, aby pomieścić wał korbowy i pozostałe elementy układu korbowo-tłokowego. Blok silnika może być wykonany z odlewu żeliwnego lub stopów aluminium, w zależności od modelu i wymagań technicznych.
Wał korbowy w silnikach Harley-Davidson to podstawa dla układu napędowego, który łączy tradycję marki z nowoczesną technologią motocyklową. Dzięki wyjątkowej konstrukcji i materiałom, zapewnia on niezawodność i moc, które są charakterystyczne dla motocykli tej marki.
Cylindry Harley-Davidson to kluczowy element konstrukcyjny silników motocykli tej legendarnej marki. W zależności od modelu, Harley-Davidson oferuje różne typy cylindrów, ale zazwyczaj są one charakterystyczne dla silników typu V-twin, które są fundamentem wielu motocykli tej marki.
Najbardziej rozpoznawalne silniki Harley-Davidson to silniki V-twin, w których cylindry są rozmieszczone w dwóch grupach, tworzących kąt (zwykle 45°) między nimi. Tego typu układ pozwala na dużą moc przy niskiej prędkości obrotowej, co daje charakterystyczne wibracje i dźwięk.
Cylindry Harley-Davidson, w szczególności w silnikach V-twin, mają kilka istotnych cech:
Harley-Davidson oferuje różne pojemności silników, co wiąże się z wielkością cylindrów:
Harley-Davidson wprowadza także nowoczesne technologie, takie jak:
Cylindry w silnikach Harley-Davidson są odpowiedzialne za charakterystyczny "chrapliwy" dźwięk motocykli tej marki. Jest to wynik zarówno konstrukcji silnika V-twin, jak i specyficznego ustawienia cylindrów oraz układu wydechowego.
Podsumowując, cylindry w motocyklach Harley-Davidson to elementy o wysokiej jakości wykonania, projektowane z myślą o wyjątkowej mocy, niezawodności oraz charakterystycznym brzmieniu. Z czasem marka ta wprowadza innowacje technologiczne, które poprawiają wydajność, ale zachowują klasyczny, ikoniczny charakter maszyn.
Pompa oleju w motocyklach Harley-Davidson to element układu smarowania silnika, który odpowiada za przepompowywanie oleju do różnych części silnika, w tym do łożysk, tłoków i innych mechanizmów, które wymagają smarowania w celu zmniejszenia tarcia i zużycia. Dzięki odpowiedniemu smarowaniu silnik działa efektywnie, a jego żywotność jest dłuższa.
Pompy oleju w motocyklach Harley-Davidson mogą mieć różną konstrukcję w zależności od modelu, ale ogólnie rzecz biorąc, są one podzielone na dwie główne kategorie:
Wielu właścicieli motocykli Harley-Davidson dba o regularną wymianę oleju oraz sprawdzanie działania pompy oleju, aby uniknąć problemów związanych z niewłaściwym smarowaniem, które mogą prowadzić do uszkodzeń silnika.
Jeśli chcesz wiedzieć więcej o naprawach, wymianie oleju lub specyfikacjach pompy oleju w konkretnych modelach Harley-Davidson, mogę podać więcej szczegółowych informacji.
Pasuje do:> 80-84 SHOVEL FLT 5-SP (NU)
.040 "OSŁONY GŁOWYPasuje do:> 84-91 FLT, FXR 5-SP (NU)
.030 "USZCZELKI GŁOWICOWEPasuje do:> 84-91 FLT, FXR 5-SP (NU)
USZCZELKI GŁOWICOWE 0,040 "Pasuje:> 84-86 B.T 4-SP; 84-88 SOFTAIL (NU)
Z USZCZELKAMI GŁOWY 0,030 "Pasuje:> 84-88 EVO B.T. (NU)
Z USZCZELKAMI GŁOWY 0,040 "Pasuje do:> 89-91 SOFTAIL; 1991 DYNA (NU)
.030 "USZCZELKI GŁOWICOWEPasuje do:> 89-91 EVO SOFTAIL, DYNA (NU)
Pasuje:> 92-99 EVO B.T. (NU)
Z USZCZELKAMI GŁOWY 0,030 "Pasuje:> 92-99 EVO B.T. (NU)
3 5/8 "BIG BOREPasuje:> 92-99 EVO B.T. (NU)
Pasuje:> 99-05 DYNA; 00-06 SOFTAIL (NU)
.040 USZCZELKI GŁOWICYPasuje do:> 99-06 FLT, ROAD KING (NU)
Z USZCZELKAMI ODDECHOWYMI W STYLU 99-10; 3 3/4 BORE; .030 "USZCZELKI GŁOWICYPasuje:> 07-15 96 "Softail (NU)
.040 "USZCZELKI GŁOWICY; 3 3/4" OTWÓR; WŁĄCZNIE Z. USZCZELKI ODDECHOWE W STYLU 99-10Pasuje:> 07-15 96 "FLT / TOURING (NU)
STD BORE; OTWÓR 3 3/4 "; Z USZCZELKAMI GŁOWY .030"Pasuje do:> 06-17 96 "Dyna (z uszczelkami odpowietrzającymi typu 99-10) (NU)
STD BORE; OTWÓR 3 3/4 "; Z USZCZELKAMI GŁOWY 0,040"Pasuje do:> 06-17 96 "Dyna (z uszczelkami odpowietrzającymi typu 99-10) (NU)
Pasuje do:> 86-87 XL1100 4-SP (NU)
Pasuje do:> 88-90 XL1200 4-SP (NU)
Pasuje do:> 91-03 XL 883 (NU)
.040 "USZCZELKI GŁOWICYPasuje do:> 91-03 XL1200 (NU)
.030 "USZCZELKI GŁOWICYPasuje do:> 91-03 XL1200 (NU) i ALL BUELL
.040 "USZCZELKI GŁOWICYPasuje do:> 04-06 XL883 (NU)
Z USZCZELKAMI GŁOWY 0,030 "Pasuje do:> 04-06 XL1200 (NU)
Z USZCZELKAMI GŁOWY 0,040 "Pasuje do:> 04-06 XL1200 (NU)
Z USZCZELKAMI GŁOWY 0,040 "Pasuje do:> 07-20 XL883
Z USZCZELKAMI GŁOWY 0,040 "Pasuje do:> 07-20 XL1200
Pasuje do:> 02-05 BUELL FIREBOLT XB9R, XB9RS
3,937 "OTWÓR; Z USZCZELKAMI GŁOWICY 0,030"Pasuje:> 99-06 TCA / B (NU)
DLA SILNIKÓW O ŚREDNICY 4.060 "; USZCZELKI GŁOWICY .030"; .010 USZCZELKI PODSTAWYPasuje:> 99-06 TCA / B (NU)
USZCZELKI PODSTAWY .030 "GŁOWICA I 0,020"Pasuje:> 99-06 FLT / TOURING (NU)
USZCZELKI PODSTAWY .030 "GŁOWICA I 0,010"Pasuje:> 99-06 FLT / TOURING (NU)
USZCZELKI PODSTAWY .040 "GŁOWICA I 0,010"Pasuje:> 99-06 FLT / TOURING (NU)
USZCZELKI PODSTAWY .030 "GŁOWICA I 0,010"Pasuje:> 99-05 DYNA; 00-06 SOFTAIL (NU)
USZCZELKI PODSTAWY .040 "GŁOWICA I 0,010"Pasuje:> 99-05 DYNA; 00-06 SOFTAIL (NU)
.030 "USZCZELKI GŁOWICY MLS; .010" USZCZELKI PODSTAWY SLS; WŁĄCZNIE Z USZCZELKAMI PODSTAWOWYMI. Pasuje do:> 99-06 TYLKO SOFTAIL (NU) Z 4-CALOWYM BORE
3 7/8 'BIG BORE; Z ZESTAWAMI 95 "; Z USZCZELKAMI GŁOWY .030"; W TYM PODSTAWOWE USZCZELKI DO OBU MODELI SOFTAIL / DYNA I FLTPasuje do:> 00-06 SOFTAIL; 99-05 DYNA; 99-06 FLT (NU) Z ZESTAWEM 1550CC / 95 "BIG BORE
3 7/8 "BORE; .040" HEAD & .010 "PODSTAWY USZCZELKI; W TYM PODSTAWOWE USZCZELKI DO OBU MODELI SOFTAIL / DYNA I FLTPasuje:> 99-05 DYNA; 00-06 SOFTAIL; 99-06 FLT (NU) Z ZESTAWEM 1550CC / 95 "BIG BORE
USZCZELKI GŁOWICY 3 7/8 "BORE; .030"; Z USZCZELKAMI ODDECHOWYMI W STYLU 99-10Pasuje:> 06-17 103 "Dyna (NU)
OTWÓR 3 7/8 "/ 3,875"; .040 "USZCZELKI GŁOWICY; Z USZCZELKAMI ODDECHOWYCH W STYLU 99-10Pasuje:> 06-17 103 "Dyna (NU)
3.937 "BORE; .030" USZCZELKA GŁOWICY; z uszczelkami odpowietrzającymi typu 99-10Pasuje:> 06-17 107 "Dyna (NU)
3.937 "BORE; .040" USZCZELKA GŁOWICY; z uszczelkami odpowietrzającymi typu 99-10Pasuje:> 06-17 107 "Dyna (NU)
4.060 "BORE; .040 USZCZELKI GŁOWICY; Z USZCZELKAMI ODDYCHAJĄCYMI W STYLU 99-10Pasuje:> 06-17 107 "Dyna (NU)
USZCZELKI GŁOWICY 3 7/8 "OTWÓR; .040"; Z USZCZELKAMI ODDECHOWYMI W STYLU 99-10 EATHER USZCZELKIPasuje:> 07-17 103 "Softail (NU)
USZCZELKI GŁOWICY 0,030 "; OTWÓR 3 7/8"Pasuje do:> 07-17 103 "Touring (z wyłączeniem Twin Cooled) (NU)
OTWÓR 3 3/4 "; Z USZCZELKAMI ODDECHOWYMI W STYLU 99-10 I USZCZELKAMI TRZPIENIA ZAWORU STLE 99-04Pasuje do:> 99-06 88 "TWIN CAM (Z WYJĄTKIEM 2006 DYNA)
OTWÓR 3 1/2 "STD Pasuje:> 92-99 EVO B.T. (NU)
DUŻY OWTÓR 3 13/16 "Pasuje:> 92-99 B.T. (Z WYŁĄCZENIEM 1999 TWIN CAM)