Podkategorie
Tłoki Harley-Davidson to kluczowy element silnika motocykli tej legendarnej marki, który zapewnia optymalną wydajność oraz moc. Wykonane z wysokiej jakości materiałów, takich jak stop aluminium, tłoki są zaprojektowane tak, by wytrzymywały ekstremalne warunki pracy, jednocześnie zapewniając płynność działania i długowieczność. Są dostępne w różnych wariantach, dopasowanych do różnych modeli motocykli Harley-Davidson, umożliwiając modyfikację silników, poprawę osiągów i dostosowanie motocykla do indywidualnych potrzeb. Tłoki te są precyzyjnie dopasowane do reszty podzespołów silnika, co gwarantuje optymalną kompresję i osiągi.
Zawory popychacze (lub popychacze zaworów) w silnikach Harley-Davidson są istotnym elementem układu rozrządu, który odpowiada za otwieranie i zamykanie zaworów w cyklu pracy silnika. Ich głównym zadaniem jest przekazywanie ruchu z wałka rozrządu do zaworów, co pozwala na kontrolowanie przepływu mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindra oraz wydmuchiwanie spalin. W motocyklach Harley-Davidson, szczególnie w silnikach V-Twin, popychacze zaworów są zaprojektowane w sposób, który zapewnia ich wysoką wytrzymałość i niezawodność, ponieważ silniki te są narażone na intensywną eksploatację.
Zawory popychacze mogą przybierać różne formy w zależności od konstrukcji silnika. W starszych modelach Harley-Davidson stosowano popychacze hydrauliczne, które dostosowują się do luzów zaworowych, co zwiększa komfort pracy silnika. W nowszych silnikach często stosowane są popychacze mechaniczne lub takie z elektronicznymi systemami sterowania.
Rozrząd w silniku Harley-Davidson to kluczowy element układu mechanicznego, który odpowiada za synchronizację pracy zaworów z ruchem tłoków w silniku spalinowym. W silnikach Harley-Davidson rozrząd jest zazwyczaj napędzany za pomocą łańcucha, zębatki lub paska, zależnie od modelu i konstrukcji silnika.
W przypadku najpopularniejszych silników V-twin, jak w modelach takich jak Sportster, Dyna, Softail czy Touring, stosuje się system rozrządu, który obejmuje:
Silniki w motocyklach Harley-Davidson często mają konfigurację dwóch wałków rozrządu (zwykle dla każdego cylindra osobny wałek), które sterują zaworami ssącymi i wydechowymi. Popularnym układem w silnikach Harley-Davidson jest układ OHV (Overhead Valve), który jest prostszy niż np. DOHC (Double Overhead Camshaft), ale zapewnia odpowiednią moc i moment obrotowy charakterystyczny dla tych motocykli.
Jeśli potrzebujesz informacji o konkretnym modelu silnika Harley-Davidson i jego rozrządzie, daj znać!
Wał korbowy w silniku Harley-Davidson jest kluczowym elementem mechanizmu napędowego, który przekształca energię powstałą w wyniku spalania paliwa na ruch obrotowy. W motocyklach tej marki, wał korbowy jest częścią układu silnikowego, który często różni się od tych w innych pojazdach motocyklowych, zarówno pod względem konstrukcji, jak i parametrów.
Budowa: W silnikach Harley-Davidson wał korbowy jest zazwyczaj wykonany ze stali lub innych materiałów odpornych na duże obciążenia. Może być jednoczęściowy lub wieloczęściowy, w zależności od konstrukcji silnika. Wał korbowy jest odpowiedzialny za połączenie tłoków z wałem głównym, co pozwala na przekazywanie siły generowanej podczas pracy silnika na mechanizm napędowy.
Typy silników: Harley-Davidson stosuje różne typy silników w swoich motocyklach, w tym popularne silniki V-Twin. Wał korbowy w takich silnikach często jest konstrukcyjnie dopasowany do charakterystyki "V", co wpływa na równowagę i dynamikę pracy silnika.
Obciążenia: Wał korbowy w silnikach Harley-Davidson jest projektowany z myślą o dużych obciążeniach i wysokich momentach obrotowych. Wysoka jakość materiałów i precyzyjna obróbka gwarantują długowieczność i odporność na przeciążenia.
Blok silnika: Blok silnika w motocyklach Harley-Davidson jest zaprojektowany tak, aby pomieścić wał korbowy i pozostałe elementy układu korbowo-tłokowego. Blok silnika może być wykonany z odlewu żeliwnego lub stopów aluminium, w zależności od modelu i wymagań technicznych.
Wał korbowy w silnikach Harley-Davidson to podstawa dla układu napędowego, który łączy tradycję marki z nowoczesną technologią motocyklową. Dzięki wyjątkowej konstrukcji i materiałom, zapewnia on niezawodność i moc, które są charakterystyczne dla motocykli tej marki.
Cylindry Harley-Davidson to kluczowy element konstrukcyjny silników motocykli tej legendarnej marki. W zależności od modelu, Harley-Davidson oferuje różne typy cylindrów, ale zazwyczaj są one charakterystyczne dla silników typu V-twin, które są fundamentem wielu motocykli tej marki.
Najbardziej rozpoznawalne silniki Harley-Davidson to silniki V-twin, w których cylindry są rozmieszczone w dwóch grupach, tworzących kąt (zwykle 45°) między nimi. Tego typu układ pozwala na dużą moc przy niskiej prędkości obrotowej, co daje charakterystyczne wibracje i dźwięk.
Cylindry Harley-Davidson, w szczególności w silnikach V-twin, mają kilka istotnych cech:
Harley-Davidson oferuje różne pojemności silników, co wiąże się z wielkością cylindrów:
Harley-Davidson wprowadza także nowoczesne technologie, takie jak:
Cylindry w silnikach Harley-Davidson są odpowiedzialne za charakterystyczny "chrapliwy" dźwięk motocykli tej marki. Jest to wynik zarówno konstrukcji silnika V-twin, jak i specyficznego ustawienia cylindrów oraz układu wydechowego.
Podsumowując, cylindry w motocyklach Harley-Davidson to elementy o wysokiej jakości wykonania, projektowane z myślą o wyjątkowej mocy, niezawodności oraz charakterystycznym brzmieniu. Z czasem marka ta wprowadza innowacje technologiczne, które poprawiają wydajność, ale zachowują klasyczny, ikoniczny charakter maszyn.
Pompa oleju w motocyklach Harley-Davidson to element układu smarowania silnika, który odpowiada za przepompowywanie oleju do różnych części silnika, w tym do łożysk, tłoków i innych mechanizmów, które wymagają smarowania w celu zmniejszenia tarcia i zużycia. Dzięki odpowiedniemu smarowaniu silnik działa efektywnie, a jego żywotność jest dłuższa.
Pompy oleju w motocyklach Harley-Davidson mogą mieć różną konstrukcję w zależności od modelu, ale ogólnie rzecz biorąc, są one podzielone na dwie główne kategorie:
Wielu właścicieli motocykli Harley-Davidson dba o regularną wymianę oleju oraz sprawdzanie działania pompy oleju, aby uniknąć problemów związanych z niewłaściwym smarowaniem, które mogą prowadzić do uszkodzeń silnika.
Jeśli chcesz wiedzieć więcej o naprawach, wymianie oleju lub specyfikacjach pompy oleju w konkretnych modelach Harley-Davidson, mogę podać więcej szczegółowych informacji.
SILNIKI 100/107/113 „4” BORE EVOPasuje:> 84-99 4 "BORE SSW (S&S V-SERIES)
Z WYŁĄCZENIEM PODSTAWOWYCH USZCZELEK; 3 7/8 BORE; .059 "USZCZELKI GŁOWICY; Z USZCZELKAMI ODDECHOWYMI 99-10 I USZCZELKAMI TRZPIENIA ZAWORU WCZESNEGO 99-04Pasuje:> 99-16 95 "/ 103" TCA / B
.030 CALOWA USZCZELKA GŁOWICY; 4-calowy BORE BORE; ZE SPRZĘTAMI ZAWORÓW W STYLU 99-04 I FILTRAMI ODDECHOWYMI W STYLU 99-10Pasuje do:> 99-17 TCA / B (Z USZCZELKAMI TRZPIENIA ZAWORU 99-04 EARLY STYLE) (NU)
.040 "USZCZELKI GŁOWICY; 4" OTWÓR; Z USZCZELKAMI ODDECHOWYCH STYL 99-10 I USZCZELKAMI TRZPIENIA ZAWORU 99-04 EARLYPasuje do:> 99-17 TCA / B 4 "BORE (Z USZCZELKAMI TRZPIENIA ZAWORU 99-04 EARLY) (NU)
4,125 "BORE BORE; Z USZCZELKAMI GŁOWICY 0,036 CALA; Z USZCZELKAMI ODDECHOWYCH 99-04 ZAWORÓW I USZCZELKAMI ODDECHOWYCH 99-10Pasuje do:> 99-17 TCA / B (Z WYŁĄCZENIEM TWIN COOLED) (NU)
4,125 "BORE BORE; Z USZCZELKAMI GŁOWICY 0,040 CALA; Z USZCZELKAMI ODDECHOWYCH 99-04 ZAWORÓWPasuje do:> 99-17 TCA / B (Z WYŁĄCZENIEM TWIN COOLED) (NU)
USZCZELKI PODSTAWY .032 "GŁOWICA MIEDZIANA I .031"Pasuje do:> 57-71 XL900 (NU)
USZCZELKI PODSTAWY .032 "GŁOWICA MIEDZIANA I .031"Pasuje do:> 72-E73 XL1000 (NU)
USZCZELKI PODSTAWY .032 "GŁOWICA MIEDZIANA I .031"Pasuje do:> L73-76 XL1000 (NU)
.032 "USZCZELKI GŁOWICYPasuje:> 77-85 XL (NU) (WYSOKA C.R.)
.063 "USZCZELKI GŁOWICYPasuje do:> 82-85 XL1000 (NU) LOW CR.
MIEDZIANE USZCZELKI GŁOWICYPasuje do:> 40-73 45 CU.I (750CC) PŁASKIE
MIEDZIANA USZCZELKA GŁOWYPasuje do:> 36-48 FLATHEADS, MODELI 1200 / 1340CC U, UL, ULH
Pasuje do:> 38-47 E, EL KNUCKLEHEAD (NU)
Pasuje:> 48-65 FL, FLH (NU)
ZAWIERA USZCZELKI PODSTAWY PIERŚCIENIOWEJ .045 "Pasuje:> 48-65 PANHEAD (NU)
Pasuje do:> 66-84 FL, FX SHOVEL (NU)
ZAWIERA SPECJALNE USZCZELKI DO GŁOWY PIERŚCIENIOWEJPasuje do:> 66-84 FL, FX SHOVEL (NU)
Z METALOWĄ PODSTAWĄ USZCZELKA POKRYWYPasuje:> 66-84 B.T. (NU)
GUMOWA USZCZELKA POKRYWY, USZCZELKI GŁOWICY 0,045 "Pasuje:> 84-91 EVO B.T. (NU)
USZCZELKI POKRYWY CORK ROCKERPasuje:> 84-91 B.T. (NU)
USZCZELKI STALOWE WIELOWARSTWOWEPasuje:> 84-91 B.T. (NU)
GUMOWE USZCZELKI POKRYWY ROCKER, USZCZELKI GŁOWICY 0,045 " Pasuje do:> 84-91 B.T. (NU)
GRUBA GŁOWICA .045 ", GUMOWAPasuje:> 92-99 B.T. (BEZ TC)
USZCZELKI MLS (STAL WIELOWARSTWOWA)Pasuje:> 92-99 EVO B.T. (NU)
GUMOWE USZCZELKI OSŁONY ROCKERA, GRUBE USZCZELKI GŁOWICY 0,045 " Pasuje do:> 92-99 B.T. (EX TC)
.045 "USZCZELKI GŁOWICY; .020" METALOWE USZCZELKI PODSTAWY; 3 5/8 "BIG BORE CYL.Pasuje do:> 92-99 EVO B.T. (NU) Z POKRYWAMI S&S / LANDMARK BILLET ROCKER
OTWÓR 4 "; .045" USZCZELKI GŁOWICY Z METALOWĄ PODSTAWĄ ROCKER & .020 "CYL BASE USZCZELKIPasuje do:> 92-99 SILNIKÓW W STYLU EVO Z 4-CALOWYM OTWOREM
.045 "USZCZELKI GŁOWICY; 0,020" USZCZELKI PODSTAWY RCM; 4,00 CALOWY BIG BORE CYLPasuje do:> 92-99 EVO B.T. (NU) Z POKRYWAMI S&S / LANDMARK BILLET ROCKER
.045 CALOWE USZCZELKI GŁOWICOWE; ŚREDNICA 3 3/4 "Pasuje:> 99-04 88 "TCA / B
USZCZELKI GŁOWICOWE .036 CALAPasuje:> 99-04 88/96 "TCA / B (NU)
95 CALA 3 7/8 CALA OTWÓR ; .046 "NIEBIESKIE NAKŁADKI PTFEPasuje:> 99-04 95 "TCA / B (NU)
95 CALA 3 7/8 CALA BIG BORE; .036 "NIEBIESKIE NAKŁADKI PTFEPasuje:> 99-04 TCA / B (NU)
USZCZELKI GŁOWICY MLS, 95 CALI / 1550CC 3 7/8 BIG BOREPasuje:> 99-04 95 "TCA / B (NU)
.036 CALOWE NAKŁADKI NA GŁOWICE POKRYTE SILIKONEM; ŚREDNICA 3 3/4 "Pasuje:> 05-17 88 "/ 96" TCA / B (z wyjątkiem Twin Cooled) (NU)
3 3/4 "OTWÓR; 0,045 CALA POKRYTE SILIKONEM USZCZELKI GŁOWY Z SILIKONOWYM KORALIKIEM I PIERŚCIENIEMPasuje:> 05-17 88 "/ 96" TCA / B (z wyjątkiem Twin Cooled) (NU)
.040 "uszczelki głowicy MLS oraz podstawy i pokrywy dźwigni RCMPasuje:> 05-17 TCA / B 88/96 "(NU)
.036 USZCZELKI GŁOWY PTFE; 3 7/8 BOREPasuje:> 05-17 95 "/ 103" TCA / B (z wyłączeniem Twin Cooled) (NU)
OCHRONA PRZECIWPOŻARNA POWLEKANA PTFE 045 CALA; 3 7/8 BOREPasuje:> 05-17 95 "/ 103" TCA / B (z wyłączeniem Twin Cooled) (NU)
USZCZELKI GŁOWICOWE MLS; 3 7/8 "OTWÓR Pasuje:> 05-17 95 "/ 103" TCA / B (z wyłączeniem Twin Cooled) (NU)
Silniki 107/114 "Pasuje do:> 18-20 Softail; 17-20 Touring, Trikes
Pasuje do:> 57-71 900CC XL MODELI (NU)
ŁĄCZNIE Z MIEDZIANYMI USZCZELKAMI GŁOWYPasuje do:> L73-85 XL (NU)
GUMOWE USZCZELKI OSŁONPasuje:> 86-90 883/1200 XL (NU)
GUMOWE USZCZELKI OSŁONY ROCKERA I USZCZELKI GŁOWICY MLS; DLA MODELI 883 ZAMÓWIĆ USZCZELKI GŁOWICY ODDZIELNIEPasuje do:> 88-90 XL1200 (NU)
GUMOWE I METALOWE USZCZELKI POKRYW ROCKERAPasuje do:> 91-03 ALL XL (NU)
Pasuje do:> 04-06 XL 883/1200 (NU)
Z uszczelkami głowicy .045 ", metalową podstawą cylindra i uszczelkami pokrywy dźwigniPasuje do:> 07-20 XL 883/1200 (z wyłączeniem 08-12 (NU) XR1200)