Więcej informacji
Wysokoobrotowy wałek rozrządu z dużą mocą dla silników o pojemności 124 cali i większej z potężnymi cylindrami i portowanymi głowicami. Wysoki skok pozwala na maksymalne oddychanie w zakresie obrotów, w którym generowana jest moc. Na hamowni S&S model Fat Boy z 2018 r. z zestawem strokera o pojemności 131 cali, przepustnicą 68 mm i filtrem powietrza Stealth +1 osiągnął moc 146 KM @ 6200 obr./min. i moment obrotowy 112,58 Nm @ 4700 obr./min. Zestaw zawiera wałek rozrządu, wszystkie niezbędne łożyska, uszczelki i elementy montażowe. Wałki napędzane sprzęgłem zapewniają lepszą dokładność czasowania zaworów, ale generują więcej dźwięku mechanicznego w porównaniu z wałkami łańcuchowymi. Dodatkowy dźwięk mechaniczny to powód, dla którego fabryczne układy napędowe wykorzystują wałki łańcuchowe. Uwaga: To wałek o małej średnicy podstawki. Wymaga regulowanych tłoków i sprężyn zaworowych o zwiększonej wytrzymałości. S&S poleca zestaw tłoków i pokrywę 558660 Quickee oraz zestaw sprężyn zaworowych o średnicy 0,605 cala, 565784 S&S. Dla uzyskania najlepszej wydajności, zaleca się korzystanie z wolnoddychającego filtra powietrza i układu wydechowego, podobnie jak przy wszystkich wałkach o zwiększonej mocy. Przy każdej zmianie wałka S&S zaleca użycie zestawu 583903 Precision do kołków tłokowych. Szczegółowe dane techniczne wałków S&S znajdują się w katalogu drukowanym lub online Motorcycle Storehouse.